Wethouder PvdA Heemstede

Sam Meerhoff

Inclusie en Jeugd (werk en inkomen, onderwijs, sport, jeugdzorg, inburgering, communicatie en ICT)

Op 2 juni 2022 werd Sam Meerhoff onze nieuwe wethouder. Sam heeft elf jaar voor de klas gestaan als docent maatschappijleer. Daarnaast heeft hij verschillende bestuursfuncties bekleed bij maatschappelijke organisaties.

Als docent en mentor had hij vooral te maken met 14 tot 18-jarigen. De gesprekken tijdens lessen maatschappijleer en ook de persoonlijke gesprekken maakten veel indruk op hem. Sam: “De wil om te strijden tegen ongelijkheid en voor inclusie en een eerlijke toekomst komt voor een belangrijk deel voort uit mijn ervaring in het onderwijs. Vanuit de inclusie-gedachten kijk ik daarbij natuurlijk ook breder: Heemstede moet een gemeenschap zijn waar iedereen zich welkom voelt en waar we uitsluiting op welke grond ook actief tegengaan.”

Sam (1988) is geboren in Haarlem en leerde onze gemeente al vroeg kennen dankzij vrienden en voetbal. Samen met zijn vriend Martijn woont hij sinds 2016 in Heemstede.